-Packar-

Javisst, jag packar för imorgon är det äntligen torsdagen den 16/2 och det betyder att jag ska få åka hem till Varberg! Hur kul som helst ju :)

De flesta bacillerna har lämnat min kropp och nu är det bara lite vanlig förskylning kvar, helt ok tycker jag!

Hade Vision for All på besök i skolan idag, det är en organisation med optiker och assistenter som besöker fattiga länder och gör synundersökningar och skänker glasögon som samlats ihop här hemma i Sverige. Fascinerande och rörande besök med en massa bilder från deras resor. Vi är några i klassen som funderar på att följa med på en 3-veckors resa och hjälpa till. Indien? Peru? Nicaragua? Kenya? Ja, vi får väl se vad det blir. Spännande är det iallafall och kul att kunna hjälpa till.




Bilder på några som fått hjälp av Vision for all!

Har du gamla glasögon som ligger hemma och skräpar? Lämna in dem till närmsta Synoptik-butik så ser de till att de hamnar där de ska!

Trevlig kväll.



Kommentarer
Postat av: emelie blomkvist

jaa det är klart du ska iväg på ett sånt projekt! gör det gör det! puss!

2012-02-26 @ 21:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0